Пресцентър » Новини
Перспективен и първи – Защо?
2009-09-30 
Интерес към събитието проявиха над 40 български фирми от различни браншове, медии и търговски представители от посолствата на САЩ, Гърция, Турция, Испания, Франция, Хърватска и Сърбия.
Изграждането на новия търговски комплекс започна на Околовръстен път, район Витоша, в началото на 2009 година. До края на годината първата сграда може да влезе в експлоатация.
„Чакаме само разрешението за ползване от общината. Официалното откриване обаче, се предвижда за есента на 2010 г.” обясниха Петя и Валентин Жекови, собственици на фирмата инвеститор „Перла 13” ООД. Тя е специализирана в търговия и изграждане на търговски площи през последните почти 20 години.
Архитектурната разработка е дело на арх. Мария Сребрева, чиито екип има номинация за „Сграда на годината”.
Изпълнител на строителството е фирма БУЛАН с управител арх. Юри Ангелов. Зад финансовия проект застава и "Уникредит Булбанк".
По време на презентацията се откроиха няколко основни предимства на проекта:
Pearl Park е първият мултифункционален бизнес център на възлова локация, съчетаващ търговски и офис части. Всичко за цялото семейство, дома и бизнеса на едно място. Така се създава нов тип потребителска култура и благоприятна бизнес среда. Балансът при избора на размер, разпределение и видове площи е изцяло съобразен с конкуренцията и актуалните нужди на потребителя.Друго основно предимство на проекта е неговото местоположение – стратегическо, не само за София, но и за Балканския регион и за някои европейски инвеститори.
Инж. Валентин Жеков представи проучване на Колиърс Интернешънъл (www.colliers.com), лидер в консултирането на пазара на недвижими имоти. Според изнесените данни, в България търговските площи на 1000 души от населението са до 3 пъти по-малко спрямо западна Европа и 2 пъти по-малко от източните европейски страни. Това е една от предпоставките за повишения чуждестранен интерес към проекта Pearl Park .
Към перспективните характеристики на местоположението могат да се добавят още добрата инфраструктура и комуникации – връзката с главни пътни артерии на София и с автомагистрала „Тракия”.
Инвеститорите се позоваха на още едно интересно проучване – за социалните и демографски характеристики на населението в близост до Pearl Park .
Така например, в зоната до 10 минути път с кола, живеят около 170 000 души, предимно с висока платежоспособност и европейска потребителска култура. В зоната до 20 минути път с кола броят на жителите вече е 1 050 000. Най-важните поведенченски характеристики на това население са взети предвид в реализацията на проекта.
Уникален е и начинът, по който се използва близостта с планина Витоша. Стъклената фасада позволява постоянна и въздействаща връзка на посетителите с природата. Така се съчетават удобството на затвореното пространство, защитено от атмосферни влияния с ефекта на откритото пространство – усещане за светлина и простор.
Следвайки тази концепция, заведенията на Pearl Park , разположени на високите етажи в сградата, се явяват първите и единствени в София с панорама на такава височина.
Другата причина, развлекателните зони да заемат последните нива, е ефективното разпределение на посетителския поток. „Това е стратегически финансов ход”, смята инж. Валентин Жеков.
„Перла 13” ООД заяви и собствено ноу-хау в управлението на сградите. Освен в правилния избор на местоположение и архитектура, инвеститорите виждат своя успех и в правилния мениджмънт на проекта. Това включва списък от грижи за бъдещите партньори.
На първо място е специалната гъвкава политика за наематели, съобразена с условията на икономическата криза.
Интерес предизвика новината, че освен първата сграда, до 2011 година се очаква да бъде построена още една допълнителна сграда към проекта. Нейната концепция не е просто допълнение, а съвсем ново предложение за бизнес. То ще отговаря на променящите се световни тенденции в развитието на търговия, бизнес, почивка и забавления в градски условия.
С разширението си Pearl Parkще предложи над 14 000 кв.м. обща площ, от която 6120 кв. за магазини, 1138 кв. м за услуги, 926 кв.м. за офиси и близо 1665 кв. м за заведения и забавления. Така, търговският комплекс става един от най-големите за столицата.
[ « назад ]